۱۶ تکنیک ان ال پی و مهندسی ذهن در بازاریابی و فروش

۱:مشاهده لحظه به لحظه خود با خود هوشیاری(دقیقا الان من چه گلی رو آبیاری میکنم؟)

اصلی‌ترین وظیفه ما این است که بدانیم الان در حال چه کاری هستیم.شاید نزدیک نودوهشت درصد زندگی ما را ضمیر ناخودآگاه مان هدایت میگند و برای همین است که مسیر موفقیت برایمان سخت است.

 

۲:قانون خرگوش‌ها

به جرات میتوان گفت که یکی از اصلی‌ترین قوانین موفقیت تمرکز است.هیچ وقت در یک لحظه نمی‌توان دنبال دو خرگوش کرد.بر روی هدف و محصولتون متمرکز باشید.

 

۳:اصل شرلوک هولمز (سوال دقیق)

سوال خوب جواب خوب را هم به همراه دارد.در مورد مخاطبانتان تا میتوانید سوال بپرسید.آبا آنها حسی هستند شنیداری هستند یا دیداری؟انگیزه آنها از خرید چیست؟و…

 

۴:اصل گل گفتی آی گل گفتی

خیلی از اوقات عبارت و جملات تاکیدی میتواند کمک زیادی به شما کند.عبارت تاکیدی مشتری مانند فرشته‌ای میماند که روزی ما را از طرف خدا با خود می‌آورد یکی از آن عبارتهای زیباست.یادتان باشد کلام تو عصای معجزه‌گر توست.

 

۵:سفر به شهر خیالات

اگر فروشنده هستید حتما مراحل خرید را از آخر به اول در ذهنتان مرور کنید.این که مشتری با خوشحالی مغازه شما را ترک میکند.این که دارد مبلغ محصول را میشمارد یا کارت میکشد.این که در حال تست کردن محصول است و… تا لحظه‌ای که وارد مغازه شما میشود.همه را از آخر به اول تجسم کنید.

 

۶:استفاده از قدرت جادوگر(هیپنوتیزم)

در ان ال پی موضوعی وجود دارد به نام هیپنوتیزم کلامی.اگر شما فروشنده هستید میتوانید از این تکنیک استفاده کنید.مثلا: من مطمئن هستم شما از این محصول راضی خواهید بود یا شما بقینا عاشق این محصول میشوید.یادتان باشد همه‌ی اینها زمانی زیباست که محصول شما واقعا عالی باشد و قصد خدمت کردن داشته باشید.

حتما این مطلب را هم ببینید  چرا دانش آموزان ممتاز برای دانش آموزان ضعیف کار میکنند

 

۷: درست تقلید کنید(مدلسازی)

لیست پنج فروشنده دیگر را پیدا کنید و سعی کنید رفتار و نوع برخورد.مدل صحبت کردن با مشتری.نوع چیدمان مغازه.نوع برخورد با همکاران.زبان بدن. نوع استراتژی فروش و… را بنویسید.دقیقا به گونه‌ای که انگار قرار است همین فردا نقشش را بازی کنید.

 

۸:هرم جادویی ذهن

در فروش و محیط کار این هرم را در نظر بگیرید.محیط \ رفتار \ مهارت \ باور .در مورد این مطلب حتما عبارت سطوح منطقی ذهن را در سایت جستجو کنید.

 

۹:اصل یادآوری اولیه

همه شما مایع ظرفشویی را به نام ریکا میشناسید در صورتی که ریکا اسم یک کارخانه تولید مایع ظرفشویی میباشد.یا تاید اسم یک کارخانه تولید پودر رخت شویی میباشد.بنابراین سعی کنید در ارایه محصول اولین یادآوری شما باشید.

 

۱۰:خط قرمزها و پرتگاه‌ها

در هر سیستم یک سری خط قرمزهایی وجود دارد.خط قرمز ها و ارزش های کسب و کار خود را یادداشت کنید و به آن پایبند باشید.حتی به قیمت از دست دادن کارتان

 

۱۱:اصل هوشمندی

هدفهای کسب و کار شما باید مشخص و واضح باشد.قابل اندازه‌گیری باشد.دست یافتنی باشد.واقعی باشد.زمان‌بندی شده باشد.

 

۱۲:ماشین زمان در ان ال پی

همیشه سعی کنید مشتری را به زمان بعد از استفاده از محصولاتان ببرید.مثلا وقتی این کرم آرایشی را استفاده میکنی صورت شفاف میشود و هر وقت خودت را در آیینه ببینی کیف میکنی.این روش شیفت دادن مشتری به آینده میباشد.

 

۱۳:اصل آزمون خطا TOTE

به قول ریجارد بندلر  موسس ان ال پی روش‌های موفقیت به حدی ساده هستند که کسی آنها را جدی نمی‌گیرد.یک استراتژی حل مسأله

حتما این مطلب را هم ببینید  کتاب ان ال پی در 21 روز خلاصه + pdf+ ویدیو معرفی

۱ تست ۲ انجام عملیات  ۳ تست مجدد ۴ بررسی کن (اگر خوب بود خارج شو)

به زبان ساده‌تر اگر نتیجه نمی‌گیری مسیرت را عوض کن.همین

 

۱۴:مدل چراغ قوه و ذره‌بین

به این مدل متا مدل هم میگویند.یعنی تمام ابهام‌ها را برطرف کن.مثلا مشتری میگوید من شلوار  میخواهم.سریعا شما میپرسید.برای جه مکانی میخواهید؟میگه واسه مهمونی شما میپرسید مهمونی معمولی یا رسمی؟ با این روش انگار با چراغ قوه و ذره‌بین داری به مشتریت کمک میکنی.

 

۱۵:زبان بدن

دانستن زبان بدن هم برای شما هم برای شناخت مشتری بسیار بسیار اهمیت دارد.با دانستن زبان بدن می‌توانید علاقه مشتری را به محصول خود بدون اینکه کلامی از دهانش خارج شود بفهمید.

 

۱۶:مدل جادوگر

مدل میلتون یا مدل جادوگر بیان میکند که عمدتا مشتری‌ها در هنگام خرید تصمیم احساسی می‌گیرند تا منطقی.با دانستن این موضوع سعی کنید با تمرکز بر روی کلیات منطق، اهمیت آن را کم کنید.مثلا در فروش گوشی به این موضوع پیله نکنید که این گوشی دوربین ۲۰ مگاپیکسل دارد.بگویید دوربین این گوشی عکس‌های خوشگلی از شما میگیرد.مدل میلتون تقریبا برعکس مدل متا میباشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *